Škola otevřená všem žákům i rodičům, novým vyučovacím metodám.
Škola, kde se spolupracuje navzájem.
Škola, kde lidé věří, že slušnost a přátelství jsou hodnoty, které pomáhají překonávat bariéry mezi lidmi, kde pozdrav je samozřejmostí a "prosím" slušností.
Informace pro rodiče budoucích prvňáčků
Informace pro rodiče budoucích prvňáčků.
Vážení rodiče,
potěšilo nás, že jste se rozhodli zapsat své dítě do prvního ročníku v naši škole. Máme zájem o dobrou spolupráci rodiny a školy, a proto vám chceme poskytnout informace, které byste měli znát ještě před nástupem dítěte do základní školy.
Michaela Gleichová, ředitelka školy
1. Několik informací o škole
Škola vyučuje 1. až 9. ročník podle školního vzdělávacího programu Škola bez bariér VII.
Jako základní škola chceme žákům poskytovat základní vzdělání, tj. naučit je dobře českému jazyku a matematice, poskytnout jim všeobecný přehled o ostatních oborech a v souladu se současnými trendy jim dát dobré základy jednoho cizího jazyka a seznámit je uživatelským způsobem s prací na počítačích. Ve škole existuje školní počítačová pracovna, která umožňuje žákům více se seznamovat s výpočetní technikou. Důraz škola klade na mimotřídní aktivity nad rámec výchovně vzdělávacího standardu: jazykové pobyty, školy v přírodě, lyžařské kurzy, adaptační pobyt, zahraniční poznávací krátkodobé pobyty apod.
Školu navštěvuje k březnu 2021 713 žáků, kteří chodí do 31 tříd.
Školní družina má 7 oddělení, které navštěvuje 198 účastníků.
Školní klub má kapacitu 10 účastníků.
Škola vyučuje anglický, německý a ruský jazyk.
Ve škole pracuje 50 učitelů, 7 vychovatelek školní družiny a 15 asistentů pedagoga.
2. Výuka v 1. třídě
Učební plán 1.třídy
Český jazyk 9 hodin
Matematika 4 hodiny
Prvouka 2 hodiny
Hudební výchova 1 hodina
Výtvarná výchova 1 hodina
Praktické činnosti 1 hodina
Tělesná výchova 2 hodiny
Vyučování v 1. třídě začíná v 8.00 a končí v 11.40 hodin.
3. Je vaše dítě připraveno na školu?
Společenské předpoklady
- je oblíbeno a přijímáno ostatními dětmi a nezaujímá agresivní nebo mučednický postoj, když musí čelit problémům, má kamarádský postoj k ostatním
- umí se rozdělit s ostatními, není sobecké
- je ochotno pomáhat doma i ve škole a je schopné plnit jednoduché úkoly
- je spokojené, když si hraje se skupinou přátel
- umí si zajistit své osobní potřeby, jako například umytí a osušení rukou
- když se nabízí nějaká nová činnost, je připraveno se zapojit
- pokud jsou dány pokyny, je srozuměno se jimi řídit, je pozorné, poslouchá
- umí se přiměřeně rychle obléknout, použít WC se všemi hygienickými požadavky, svoje místo a věci udržuje v pořádku
Fyzické předpoklady
- umí si poradit s knoflíky, zipy a tkaničkami
- má šikovné prsty, umí stříhat nůžkami, zvládne velkou tupou jehlu a nit, umí navlékat korálky, umí i jiné věci, které patří k manuální zručnosti
- umí chytit a hodit velký míč
- umí udržet rovnováhu, když jde po zídce nebo kladině
- umí poskočit
- umí chvilku poskakovat na jedné nebo na druhé noze
- není přehnaně nesoustředěné nebo apatické
- je schopno dosáhnout levou rukou na své pravé ucho a obráceně
Psychické předpoklady
- umí hovořit o nějaké nedávné události či zážitku rozumně, s určitým stupněm plynulosti
- má rádo příběhy a je schopné je poslouchat bez přílišných projevů neklidu
- rozezná barvy a zná jejich názvy
- zná své jméno a příjmení, orientuje se ve své rodině, popř. zná adresu bydliště
- pamatuje si, o čem asi jsou jeho oblíbené pohádky
- správně vyslovuje, artikuluje a vytváří věty docela plynule
- umí nazpaměť některé dětské písničky a říkanky
- projevuje touhu číst a zajímá se o knihy a o vše, co se dá číst, kreslené příběhy mu také docela vyhovují
- zapojí se do her, které doma hraje s ostatními dětmi, když začne hrát novou hru, jedná podle instrukcí
Spolupráce rodiny a školy
- jednotná výchova rodiny a školy
- každodenní rozhovor o školní práci
- důsledná kontrola pomůcek
- dohled při psaní domácích úkolů
- pravidelné návštěvy třídních schůzek
- při obtížích žáka spolupracovat s třídním učitelem a školním psychologem.
Datum poslední aktualizace: 9. 3. 2021 10:47