Škola otevřená všem žákům i rodičům, novým vyučovacím metodám.
Škola, kde se spolupracuje navzájem.
Škola, kde lidé věří, že slušnost a přátelství jsou hodnoty, které pomáhají překonávat bariéry mezi lidmi, kde pozdrav je samozřejmostí a "prosím" slušností.
Pro budoucí 1. třídy
Desatero pro prvňáčky
- Znám svoje jméno a příjmení, vím, jak se jmenují rodiče.
- Umím se obléknout i převléknout do cvičebního úboru, a to tak rychle, aby nikdo z mých kamarádů nemusel na mne čekat. Umím na tkaničce udělat mašličku.
- Umím uklidit knížky, pastelky a hračky tam, kam patří.
- Dovedu kreslit tužkou a pastelkami i malovat barvami.
- Poznám barvu červenou, modrou, zelenou, žlutou, hnědou a černou.
- Umím vystřihnout obrázek nůžkami.
- Dovedu si připravit svačinku na ubrousek a po jídle si umýt ruce.
- Dovedu poslouchat maminčino vyprávění se zájmem a v klidu.
- Televizní pohádky, filmy a písničky pozorně sleduji a povídám si o nich s rodiči.
- Do aktovky si sám uložím věci, a to tam, kam patří.
Desatero pro rodiče
- Každý den kontroluji aktovku za přítomnosti svého prvňáčka.
- Každý den ostrouhám tužky. dítě jich má mít v zásobě několik.
- Pomáhám dítěti v přípravě školních pomůcek za jeho přítomnosti, společně je dáváme do aktovky.
- Školní pomůcky koupím raději až po poradě s vyučujícím.
- Přípravu na vyučování rozdělím dítěti na kratší časové intervaly, nejlépe 2x 15 minut.
- Příprava na vyučování by měla probíhat v klidném a příjemném prostředí, aby se dítě mohlo soustředit na svou práci.
- Příprava na vyučování má být pravidelná, aby si dítě upevnilo pracovní návyky.
- V klidu si povídám s dítětem o tom, co prožilo ve škole, snažím se odpovědět na jeho dotazy.
- O společných kulturních zážitcích (rozhlas, televize, kino, divadlo, koncerty) si s dítětem vyprávím, snažím se mu vysvětlit, čemu nerozumělo. Tím rozvíjím nenásilnou formou jeho rozumové vnímání.
- Své dítě raději pohladím, pochválím za drobné úspěchy. Snažím se nezlobit se, když se mu ve škole něco nedaří.