Škola otevřená všem žákům i rodičům, novým vyučovacím metodám.
Škola, kde se spolupracuje navzájem.
Škola, kde lidé věří, že slušnost a přátelství jsou hodnoty, které pomáhají překonávat bariéry mezi lidmi, kde pozdrav je samozřejmostí a "prosím" slušností.
Školní parlament on-line
Z on-line schůzky školního parlamentu
I v tomto dosud převážně distančním školním roce nepřestal pracovat školní parlament naší školy. Zástupci 5. – 9. tříd se sešli v průběhu prvního pololetí na dvou online setkáních.
Hlavním tématem se stala zpětná vazba k probíhající distanční výuce. Žáci toto téma měli nejprve možnost vnést do třídnických setkání svých tříd a poté je prezentovali ostatním členům školního parlamentu. Zabývali jsme se tím, co žákům v distanční výuce vyhovuje/co je pro ně přínosné/zábavné a naopak co je náročné/s čím mají problém/co by si přáli změnit.
Nejčastěji se žáci shodli, že na distanční výuce oceňují možnost zorganizovat si svůj čas podle sebe. Na druhé straně se jim někdy to samé stává přítěží, když se v průběžně přibývajících úkolech nestíhají zorientovat, na některé termíny zapomenou. Zároveň je obtížné od učení „přepnout“ do volného času a dny se pak rozplynou do celodenního plnění školních úkolů. Starší spolužáci předávali své zkušenosti a osvědčené strategie mladším ročníkům. Nejakutnější požadavky jsme hned začerstva tlumočili učitelům na čtvrtletní i pololetní pedagogické radě školy. Napříč ročníky zaznívalo přání alespoň občasného ne-výukového „online setkání“ se spolužáky a učiteli. Zjistili jsme, že někteří třídní učitelé vyhlašují přes Teams třídnické hodiny pravidelně, jiní nechávají občas alespoň část hodin na neformální popovídání, některým mimo výuku vlastního předmětu čas bohužel nezbývá. Zástupci ŠP se také zamýšleli nad doporučeními pro ostatní žáky školy, co jim pomáhá se v distanční výuce zorientovat, jak si nejlépe uspořádat režim školy a volného času.
Ve druhém setkání jsme se začali věnovat tématu celoškolní aktivity pro zpříjemnění distanční výuky. Zatímco v běžném školním roce organizuje školní parlament různé zábavné akce a tematické dny pro oživení školní výuky (loni třeba Valentýnskou poštu), zavření škol a vládní protiepidemická opatření letos bohužel aktivitám napříč školou nepřejí. I přes všechna daná omezení se užší pracovní skupinka ŠP pustila do vymýšlení hry v kralupském terénu, která by dostala děti ven a pomohla jim se odreagovat od sezení u počítače. Cílem je motivovat spolužáky, aby šli na čerstvý vzduch, ač každý sám (a s dodržením všech opatření), se zabavili u společné aktivity … Že to není možné??? Naštěstí tvůrčí nadšení pracovní skupinky ŠP se jen tak něčeho nezalekne. Dík za aktivitu patří hlavně zástupcům 5. a 6. tříd. Můžeme se těšit, co z toho snad brzy vzejde …
Za školní parlament
Lenka Coufalová
Datum poslední aktualizace: 14. 2. 2021 9:27