Škola otevřená všem žákům i rodičům, novým vyučovacím metodám.
Škola, kde se spolupracuje navzájem.
Škola, kde lidé věří, že slušnost a přátelství jsou hodnoty, které pomáhají překonávat bariéry mezi lidmi, kde pozdrav je samozřejmostí a "prosím" slušností.
Projektový den Holocaust
30. ledna 2023 se uskutečnil projektový den Holocaust, který byl realizován jako jednodenní pětihodinový projekt pro 9. ročník. Připojili jsme se tak k připomínce Mezinárodního dne obětí holocaustu, který připadá na 27. ledna. Žáci byli rozděleni do pěti skupin a během dne si každá skupina prošla pět různých stanovišť (návštěva jednoho stanoviště trvá jednu vyučovací hodinu). Témata jsou volena podle věku žáků, aby danému problému více porozuměli. Na projekt navážeme prohlídkou Památníku Terezín. Na základě zájmu žáků se také letos uskuteční exkurze do Polska – Památník Osvětim a Krakov.
Mgr. Radka Florianová, vyučující dějepisu a koordinátorka projektu
Ohlasy žákyň:
Projekt Holocaust byl pro mě velmi zajímavý. O hrůzách, které se děly, by se mělo mluvit, a proto jsem ráda, že něco takového na naší škole probíhá. Všech pět hodin bylo přínosných, od úvodu, co to vlastně je, přes zkoumání životopisů a názorné ukázky zavazadel z dob druhé světové války až po videa z dnešní doby. Také jsme měli možnost zúčastnit se výtvarné dílny, tedy nakreslit a nejčastěji i vystínovat kresbu s emocemi nebo přímými postavami.
Nepříjemný pocit, který byl v těchto pěti hodinách důležitější než kdy jindy, měl v sobě snad každý. Osobně bych řekla, že se valná většina z nás dozvěděla mnoho nového o jedné z největších katastrof lidstva. Doufám, že bude tento projekt probíhat na naší škole i nadále pro další ročníky.
Anežka Novotná 9.D
V pondělí 30. 1. 2023 se na naší škole pro všechny žáky 9. ročníků konal projektový den, který nás obohatil novými informacemi a zajímavostmi o životě lidí za 2. světové války. Den se vztahoval k významnému dni památky obětí holocaustu a předcházení zločinů proti lidskosti, který jsme si připomněli v pátek 27.1. Během pěti vyučovacích hodin jsme se dozvěděli, co byl holocaust, vžili jsme se do role lidí, kteří se museli vystěhovat ze svých domovů, zkoušeli si zabalit zavazadlo do padesáti kilo, malovali jsme pocity, které nám toto téma navodilo, a četli jsme emotivní příběhy dětí, které přežily transport a následný pobyt v koncentračních táborech. Den utekl rychle, ale stejně když zazvonilo a skončila poslední hodina, opadl ze mě těžký a nepříjemný pocit, který se mě po celou dobu, co jsem se dozvídala hrůzostrašné příběhy, zmocňoval. I ze školy odcházela se smíšenými pocity. Jsem ráda, že známe zase více informací o tématech, na která by se nemělo zapomínat.
Barbora Dvořáková, 9.A
Datum poslední aktualizace: 7. 2. 2023 7:29