Škola otevřená všem žákům i rodičům, novým vyučovacím metodám.
Škola, kde se spolupracuje navzájem.
Škola, kde lidé věří, že slušnost a přátelství jsou hodnoty, které pomáhají překonávat bariéry mezi lidmi, kde pozdrav je samozřejmostí a "prosím" slušností.
Netradiční hodina výtvarné výchovy
Ve středu dopoledne si třída 7.D vyzkoušela zcela netradiční výtvarnou činnost – malování v roli umělců s těžkým tělesným postižením. Žáci se na chvíli ocitli v kůži lidí, kteří v důsledku ochrnutí ovládají pouze hlavu a ruce. Tvořili vleže na zemi, s hlavou opřenou o polštář a papírem připevněným na spodní stranu školní židle – tak, jak by musel tvořit člověk s kvadruplegií nebo vážným pohybovým omezením.
Před tvořením se žáci seznámili s příběhy umělců, kteří i přes tělesný handicap vytvářejí působivá díla – například Yinky Shonibareho, jenž tvoří i přes roztroušenou sklerózu, Chucka Close, který po ochrnutí pokračoval v malování díky speciálnímu zařízení, nebo Rakana Kurdiho, mladého syrského umělce, jenž maluje ústy.
Cílem bylo nejen vyzkoušet si fyzickou obtížnost samotného tvoření, ale především se vcítit do situace, která je pro některé umělce každodenní realitou. Žáci přistoupili k aktivitě s respektem a nadšením – některé výsledky byly překvapivě zdařilé a celá třída si odnesla silný zážitek, který spojil umění, empatii i osobní výzvu.
Jana Pešková
třídní 7.D
Datum poslední aktualizace: 11. 4. 2025 19:36