Škola otevřená všem žákům i rodičům, novým vyučovacím metodám.
Škola, kde se spolupracuje navzájem.
Škola, kde lidé věří, že slušnost a přátelství jsou hodnoty, které pomáhají překonávat bariéry mezi lidmi, kde pozdrav je samozřejmostí a "prosím" slušností.
Roční plán
Zaměření na všestranný rozvoj žáka v různých oblastech, zpracován a uspořádán do měsíčních bloků pod celkovým názvem „Všichni za jednoho, jeden za všechny“.
Září - „Moje škola, moje školní družina"
- seznámení se školou a okolím, organizací a řádem ŠD
- seznamování s historií města
- péče a udržování čistoty v oddělení, ve škole i jejím okolí
- posilování komunikačních dovedností - umět se představit
- poznáváme se - seznamovací a týmové hry
- výtvarné ztvárnění kamaráda
- vycházky do okolí, orientace
- poznávání a sběr přírodnin, výrobky z přírodních materiálů
- sportovní aktivity na školním hřišti - posilování tělesné zdatnosti
Říjen - „Barvy podzimu"
- vyprávění o podzimu a jeho výtvarné ztvárnění
- pozorování změn v přírodě
- příroda živá a neživá
- poznávání podzimních plodů
- výroba draků s výstavou v oddělení
- zpěv písní o přírodě
- společná četba, práce s dětskými časopisy
- sportovní aktivity v přírodě
Listopad - „Máme se rádi, jsme kamarádi"
- rozvoj sociálních zkušeností (laskavost, pomoc, pochvala)
- skupinová práce na výtvarném projektu
- vytváření dobrých vztahů v kolektivu, mezi spolužáky, učit se naslouchat a vycházet spolu bez násilí
- kolektivní míčové, stolní a společenské hry
- dodržování pravidel, moje práva a povinnosti
- osvojování a dodržování základů společenského chování (zdravení, poděkování, úcta ke starším, správné stolování)
- spontánní rozhovory - modelové situace - opatrnost při styku s neznámými lidmi, správné řešení konfliktních situací
- rozvíjení jemné motoriky
- posilování komunikačních dovedností - rozvoj slovní zásoby
Prosinec - „Vánoce přicházejí"
- seznámení s tradicí adventu
- připomenutí zvyků a obyčejů vánoční doby
- vyprávění o čertu a Mikuláši - výtvarné ztvárnění
- poslech a nácvik vánočních písní, koled, hra na flétnu
- posilování citových vazeb - porozumění, tolerance
- rozvíjení a formování životních postojů - schopnost a ochota pomoci, udělat radost druhým (dětský domov, kojenecký ústav), drobné dárky, přáníčka - výtvarná dílna
- obohacování estetickými zážitky - výzdoba oddělení, domova
- pozorování zimní přírody - změny, hry na sněhu
- vánoční besídky
- vánoční prodej
- vánoční výstava DDM
Leden - „Kouzlo paní zimy"
- získávání znalostí o životním prostředí a jeho ochraně - krmení lesní zvěře, domácí krmítka pro ptáky
- poznávání stop zvířat ve sněhu, v lese jsme jen na návštěvě
- využití sněhu k zimním radovánkám - posilování tělesné zdatnosti, soutěž v hodu sněhovou koulí na cíl
- rozvoj estetického cítění - sněhové stavby, vyšlapávání obrazu ve sněhu, sněhuláci, malování ve sněhu
- ztvárnění zimní přírody různou výtvarnou technikou - soutěž oddělení
- nácvik lidové a autorské písně se zimní tématikou
- tělovýchovné chvilky, pohybové hry, využití sportovního nářadí
- posilování základních hygienických návyků - sebeobsluha, stolování, pořádek, péče o společný majetek, odstraňování hluku
Únor -„V říši pohádek"
- získávání a upevňování pracovních návyků a dovedností - soutěž - malujeme a poznáváme pohádky, modelování, koláž, rozvoj jemné motoriky, dodržování čistoty pracovního prostředí a bezpečnost práce
- četba a dramatizace pohádky – rozvoj čtenářské gramotnosti
- rozvíjení estetického cítění, fantazie, představivosti - ilustrace pohádkového příběhu
- prohlubování komunikačních dovedností - vlastní vyprávění pohádky, hodnocení charakterových vlastností postav, jazykolamy
- hádankářská soutěž družstev - známé pohádkové dvojice apod.
- závodivé hry v přírodě, tělocvičně
- vedení k trpělivosti a vytrvalosti - stavba hradu z molitanových a dřevěných kostek
Březen - „Jaro se probouzí"
- sledování změn v jarní přírodě
- seznámení s tradicí velikonoc, velikonoční zvyky
- rozvíjení pracovních návyků a dovedností - výtvarná forma - zdobení vajíček, figurky z papíru, výzdoba oddělení
- kreslení a malování jarních květin v přírodě
- získávání pozitivního vztahu k přírodě a jejímu poznávání - mláďata, jarní práce na zahradách, poznávání rostlin a živočichů
- péče o pokojové květiny v oddělení, seznámení s činností na školní zahradě, sázení rostlin
- ekologická výchova - třídění odpadu, šetření s vodou, energiemi, udržování čistoty v okolí školy
- zvyšování fyzické zdatnosti - hry na školním hřišti a v přírodě
- rozvoj estetického cítění - zpěv, tanec, písně s jarní tématikou
Duben - „Stůj, svítí červená"
- prohlubování orientace v okolí školy - názvy ulic, důležitá místa ve městě, změny v okolí mého bydliště
- bezpečná cesta do školy
- získávání základních informací o dopravních situacích a orientace v nich -křižovatky, bezpečnost na chodníku, přechody pro chodce
- rozšiřování vědomostí o dopravním značení, světelná signalizace
- dopravní spojení do dalších částí města a okolí - práce s mapou, cestování v dopravních prostředcích
- bezpečná jízda na kole, základní výbava, přilba - ochrana zdraví
- prohlubování znalostí o poskytnutí první pomoci, předcházení úrazům, zdravotní prevence, důležitá telefonní čísla
- orientace v prostoru a čase
- zvyšování fyzické zdatnosti a obratnosti - míčové a závodivé hry v přírodě, na školním hřišti, v tělocvičně
Květen - „Moje maminka, veselá rodinka"
- rozvíjení citové stránky osobnosti a posilování citových vazeb - místo v rodině, vztah k rodičům a prarodičům, úcta ke stáří, jaká je moje maminka
- vedení ke zdravému životnímu stylu - zdravá rodina - civilizační choroby, ochrana zdraví v různých situacích, prevence
- posilování komunikačních dovedností - umět samostatně vyprávět o své rodině, sourozencích, kamarádech, spolužácích, jejich povahových kladných i záporných vlastnostech, dovednostech, o domácích mazlíčcích a zvířatech, které mají v rodině
- kultivace slovního i mimoslovního projevu - dramatizace textu, recitace básně, zpěv písně, hra na flétnu
- uplatňovat svoji osobnost ve skupině - možnost uplatnění dovedností jednotlivce předvedením ostatním spolužákům
- prezentace získaných dovedností na besídce ke Dni matek
- rozvoj logického myšlení - hádanky, rébusy, kvizy, doplňovačky
- posilování schopnosti samostatně tvořit a pracovat - výtvarná dílna, práce s přírodním materiálem
- zvyšování fyzické zdatnosti - turnaj ve vybíjené mezi odděleními ŠD, podpora smyslu pro fair play, dodržování pravidel, umět přiznat vlastní chybu, smysl pro týmovou spolupráci
Červen - „Všichni za jednoho, jeden za všechny"
- výchova ke zdravému životnímu stylu – zásady správných stravovacích návyků, zdravá výživa, dodržování pravidel stolování, hygienické návyky, účelné využívání volného času, sociálně patologické jevy, správné oblékání podle ročních období - otužování, sportovní aktivity
- formování správných životních postojů - modelové řešení konfliktních situací, uznání vlastní chyby a poučení se z ní
- rozvoj fyzické zdatnosti, obratnosti a uplatnění získaných dovedností a vědomostí
- posilování pozitivního myšlení a příznivého sociálního klimatu v kolektivu, učit se naslouchat
Datum vložení:
30. 8. 2017 0:00
Datum poslední aktualizace: 27. 1. 2020 9:20
Datum poslední aktualizace: 27. 1. 2020 9:20